domingo, 10 de diciembre de 2017

Papel predominante nunha situación de maltrato entre iguais

 Artigo de Ana Torres Jack  sobre a importancia da reflexión como pais, nais  antes de dubidar, negar, disculpar ou incluso culpabilizar á vítima de acoso como provocadora da reacción do seu fillo, filla.
É preciso afrontar a situación quitándonos o sentimento de culpa. 
O mellor é substituir a negación pola aceptación da situación e coa responsabilidade que conlevan eses actos.




                                                                       TOM BRITT
                               
Ana T. Jack mostra un test que pode servir para valorar a información que nos da o noso fillo, filla para entender o seu papel predominante ante a situación de acoso: vítima, acosador ou espectador 

enlace ao artigo está en la página 3 deste enlace. www.prensaescuela.es/page=3

BLOQUE 1:  Es unha vitima
❑ Recibe con frecuencia insultos e burlas por parte dos demais.
❑ Difunden rumores falsos sobre a súa persoa.
❑ Empuxánlle, pegan ou ameazan.
❑ Escóndenlle, rompen o rouban cosas de forma continuada.
❑ Ignóranlle ou desprezan.
❑ Con frecuencia recibe insultos nas redes sociais.
❑ Non lle deixan participar nas actividades do grupo (WhatsApp da clase, quedadas…).
❑ Obríganlle a facer cousas que él non quere.
❑ Manifesta desexos de cambiar de colexio ou instituto.
❑ O seu carácter cambiou (está máis irritable, con ansiedade…).


BLOQUE 2: É un maltratador?
❑ Insulta, fala mal doutros e mesmo difunde rumores falsos.
❑ Métese de forma persistente con algúns compañeiros «porque son uns pringados».
❑ Molesta e incomoda a aquelas persoas que teñn algunha particularidade ou unha apariencia física distinta.
❑ Di que só son bromas.
❑ Cústalle ponerse na pel do outro, non lle afecta ferir os sentimentos dos demais.
❑ Goza intimidando, metendo medo ou facendo chorar a outros.
❑ Anima a os seus compañeiros a que rexeiten a alguén do grupo.
❑ Burlarse doutros lle fai sentirse superior.
❑ Cando lle preguntas por que se mete cos seus compañeiros responde que tamén antes      metíanse con él.
❑ Utiliza as redes sociales para humillar ou insultar.

BLOQUE 3: É un espectador pasivo?
❑ Cóntache como é testemuña de actos de intimidación e non fai nada para evitalo.
❑ Pensa que a vítima se merece o que lle pasa.
❑ Ten medo a actuar en defensa da persoa maltratada.
❑ Cre que mentras se metan con outra persoa no se meterán con él.
❑ É moi dado a participar nas situacións de abuso de forma indirecta (con risas, xestos ou burlas).
❑ Admira a algún compañero matón e sitúase á súa sombra.
❑ Desexa custe o que custe  formar parte dun grupo e cre que debe desprezar aos que non pertencen a él.
❑ Mete cizaña entre os seus compañeiros facendo correr rumores o revelando secretos.
❑ Nas redes sociais non insulta, pero reforza os comentarios ferientes de terceiros con emoticonos de risas, aplausos, etcétera.

Resultado: Se a maioría das frases que marcas corresponden ao bloque 1, é moi probable que tu hijo estea a ser vítima de acoso escolar. Desde la familia debedes ponervos en contacto de forma urxente co centro educativo (co titor e o  xefe de estudos) para dar a coñecer estes datos e intercambiar información. Con axuda do departamento de orientación poñerán en marcha un protocolo de actuación que o protexa e free a situación.

Se a a maioría das frases que marcas están no apartado 2, quiere dicir que está a actuar como un maltratador. A Vosa intervención desde la familia é tamén urxente.

Se identificas a forma de actuar do teu fillo co bloque 3, estás ante un cómplice silencioso de malos tratos entre iguais. Debes animarlle a ser valente e denunciar a situación, o que en ningún caso ten por que implicar poñerse en perigo ou evidencia diante dos demais


accede as entradas publicadas por Ana T. Jack na La Voz de la Escuela

No hay comentarios:

Publicar un comentario